Foto nieuwsbrief.jpg

Nieuwsbrief november 2022

Het is alweer eind november, wat gaat de tijd toch hard! Voor je het weet staat de kerstboom weer in huis en zitten we weer aan het kerstdiner.
Eerst vieren we dat Sinterklaas in ons land is en genieten we van al het lekkers dat de goedheilig man meebrengt.
Zo ook weer een nieuwe update van onze maandelijkse nieuwsbrief.

 

Reinders & van Soest gaat verhuizen!
Eind februari 2023 zullen wij onze intrek nemen in ons nieuwe kantoor in Paulina te Maasdijk. Een uniek kantoor met ontmoetings-, flexruimtes, gezonde horeca en een auditorium.
Wij houden jullie op de hoogte van de definitieve verhuisdatum en hebben er in ieder geval heel veel zin in!


Mobiliteit 

COVID of Corona lijkt soms alweer zo ver achter ons.
Maar dat geldt niet voor iedereen. Sommige mensen hebben nadat ze COVID hebben gehad langdurig klachten, long-COVID of zoals het tegenwoordig ook wel genoemd wordt: post-COVID.
 
Voor mensen die dit hebben is dat natuurlijk erg vervelend, maar ook als werkgever met personeel met long-COVID is het vaak een opgave om alles goed te organiseren.
De klachten rondom de ziekte zijn vaag en niemand weet precies hoe die zich ontwikkelt, hoe lang die duurt en wat je kunt doen om het herstel te bevorderen.
 
Voor meer praktische informatie voor zowel werkgever als werknemer hoe om te gaan langdurige Corona-klachten is de volgende site erg behulpzaam: https://werkcovid19.nl.
 
Ook de volgende link geeft nuttige informatie met tips voor werkgevers en werknemers:
Handreikingen langdurige coronaklachten en werk
 
Inmiddels zijn werknemers met Long-COVID vaak al langer dan een jaar ziek. Reinders & van Soest heeft zich gespecialiseerd in trajecten met long-COVID. En omdat wij voor vele opdrachtgevers de tweede spoortrajecten doen, hebben we ondertussen ook in de praktijk veel ervaring hiermee opgedaan. Wilt u meer informatie over deze trajecten of een traject aanmelden? Dan kunt u mailen naar info@reindersenvansoest.nl of bellen met Erik Oortwijn op telefoonnummer 0174 -  514 875.

HRM

Januari 2023 komt al snel in zicht. Dit betekent ook dat er het een en ander gaat wijzigen. De belangrijkste wijzigingen op een rij.

  • Met ingang van 01-01-2023 zal het minimumloon (vanaf 21 jaar) met 10,15% stijgen naar € 1.934,40 bruto per maand.

  • De netto reiskosten (woon-werk en zakelijke km) vergoeding gaat van €0,19 netto naar € 0,21 netto per kilometer.

  • De netto thuiswerkvergoeding zal worden geïndexeerd en dit zal ongeveer uitkomen op € 2,13 per thuiswerkdag.

  • Het percentage van de 1ste belastingschijf gaat omlaag van 37.07% naar 36.93%, dit betekent dat je netto meer salaris krijgt.

  • De vrije ruimte in de WKR-regeling wordt in 2023 3% over een fiscale loonsom van € 400.000,- en 1,18% over de fiscale loonsom boven € 400.000,-.

 

Recruitment

Start vóór 15 december een werving- en selectietraject en ontvang een gratis (premium) vacatureplaatsing op Monsterboard t.w.v.

€ 494,-.
 
Waarom samenwerken met ons?

  • Iedere dag wordt er door een team van specialisten aandacht besteed aan de lopende trajecten.

  • Wij werken op urenbasis en niet met een werving- en selectiefee. Alleen de uren die wij daadwerkelijk inzetten worden doorbelast.

 

Enthousiast geworden en behoefte aan meer informatie? Neem dan snel contact op met Maaike Veldhuizen (06 - 23443955) of Wieke van der Steen  (06 - 12519738).